zondag 22 oktober 2017

Nieuwe Familie

Nieuwe familie. Cultura, Ede. 20 oktober 2017.

Ik heb geleerd  verdriet los te laten dat niet van mij is
want het is nu eenmaal niet van mij.
Die ander zit echt niet te wachten
op een vriendschap gebaseerd op medelijden.
Maar laten we op zijn minst samen herinneringen maken opdat  je je thuis zult kunnen  voelen.
Verbondenheid mag beleven aan wat je hier in goede harmonie mag meemaken.
Misschien is dat ten diepste wat we met medemenselijkheid bedoelen, ongeacht geloof,ras,geaardheid. Want niemand wil echt voor een oorlog moeten vluchten.
Een Heumensoord is mensonterend.
Een opgestoken vinger ook.
Een scheldkanonnade getuigt niet van respect en toont het failliet van de eigen beschaving.
Het ongecontroleerd uitbraken van onderbuikgevoelens
is evenmin een achtenswaardige handeling. Het legt wel een ongekend egoïsme bloot en vooral de angst te verliezen wat we hier allemaal hebben.
Ik heb geleerd om deze avond eerlijk in de spiegel te kijken
Ik heb geleerd dat je inderdaad nieuwe familie zelf kunt kiezen.

Dank voor jullie moed,spel,professionaliteit om deze productie het licht te doen zien. Succes met de rest van de tour.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten