maandag 31 oktober 2016

De overspelige vrouw

De overspelige vrouw     Johannes 8

Hij schat de vrouw op waarde
schrijft daarom kalm haar naam
met Zijn vinger in de aarde
en blijft beschermend naast haar staan

Het vrome volk dat beter denkt te weten
klaagt haar voor haar daden aan
ze hebben weer hun wet gelezen
en haar naar het dode spoor verwezen

Hij blijft op zijn hurken zitten
schrijft met zijn vinger in het zand
“Wie van jullie zonder zonde is
kom maar hier en neem een  steen
maar als je zelf niet foutloos bent
hou dan je mond maar en ga heen

ik ben gekomen om te helen
schrijf de namen in het zand
ik zal straks voor jullie fouten sterven
en mijn bloed omhelst het land”

Wanneer het vrome volk dan is vertrokken
staat zij daar nog steeds en huilt
“Vrouw,” zegt hij, “weet dit voorgoed
er is niemand zonder zonden
er is niemand die u heeft veroordeeld
ook ik zal dat niet doen
ik kerf je naam voorgoed in deze steen
leef je leven ga in vrede

jouw tijd krijg je van Mij te leen.” 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten