woensdag 3 februari 2016

Hoe ?

Hoe dan
vraag ik je
wanneer toch
smeek ik je
de tijd zal het ons leren
zeg je
heb geduld mijn lief
fluister je
en ik kijk naar het nieuws
en wacht op God
verlang naar vrede
en wacht op wijsheid
die uit de mond van kinderen komt
en kus de leugenlippen van de media
nog maar eens

want het gaat niet om wat ons wordt gezegd
of omdat er wordt gelogen
dat doen wij al sinds het paradijs
nee het gaat om alles wat nooit gezegd wordt
waarover wordt gezwegen
omwille van de stemmen
omwille van het geld
omwille van belangen
wordt de waarheid ons geroofd
gouden bergen ons beloofd
maar er is geen groter leegte
in het hart van mensen
dan de schreeuw om aandacht
die wens beroemd te willen zijn
al was het maar tegen de prijs
van een wurgcontract
leeggezogen uitgebuit
lig je daarna in je eigen goot
vergeten en verloren generatie
Hoe dan
vraag je
wanneer toch
smeek je
de tijd zal het je leren

zeg ik je.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten