maandag 22 november 2010

DE MUZE






Vannacht heb ik na jaren
Mijn muze weer gesproken
Muze ach m’n muze
Waar was je al die tijd

Jij was bedroefd en je had
Tranen in je ogen
Muze ach m’n muze
Ik was je zolang kwijt

Het gaat de mensen niet meer om de waarheid
Zeg je
Muze ach m’n muze
Maak je niet zo druk
De meesten hechten liever aan een…
vuile leugen
muze ach m’n muze
je maakt mijn waarheid stuk

Maar ik zal blijven wachten op de stormen die gaan komen
Ik zal blijven waken voor de wolven in de nacht
Ik zal blijven strijden voor al jouw verborgen dromen
De tijd is mij gegeven en ik weet waarop ik wacht

Vannacht heb ik na jaren
Mijn muze weer gesproken
Ik heb met haar gedronken
Tot ver na middernacht
En toen de kroeg ging sluiten
Heb ik de drank betaald
En heb haar daarna naar haar eigen huis gebracht

En ze was mooi
Ze was zacht
Ze rook heerlijk die nacht
En ze stierf in mijn armen en stond weer op
En ze was mooi
Ze was zacht
Ze rook heerlijk die nacht
En ze stierf in mijn armen en stond weer op

Geen opmerkingen:

Een reactie posten