woensdag 19 september 2018

19 september, bis,bis.

Vandaag is het de sterfdag van mijn vader.
Ik denk aan hem.
Van zijn zonen ging de tweede in de kinderrij deze zomer.
Ik denk aan hem.
drie broers zijn nu nog over. 
De oudste de derde en de vierde.
Ik leef met hen.
Zou er een ontmoeting hebben plaatsgevonden daar boven in de hemel
Zou er gesproken zijn en rechtgezet wat mogelijk nog scheef stond
Zou daar de Vader met zijn Zoon glimlachend hebben toegekeken
op die broze liefde mensen toch zo eigen?
En zal moeder ook nog ergens in de buurt te vinden zijn?
Ik denk aan haar.
De roos bloeide ongekend dit jaar, als voorbode van de hemelse hereniging?
Als echo’s van wat komen gaat?
Voorwaarts geleefd, achterwaarts begrepen
Zo gaat het uiteindelijk met alles in het leven.
Misschien gaat dat nog wel het meest op voor onze doden.
We blijven hen herinneren zolang wij het leven hebben.




1 opmerking:

  1. Prachtig mooi, zinspelend op een ontmoeting in het hiernamaals. Ik heb van zoiets gedroomd. .Oom Gerben was overleden en ik droomde dat hij samen met m'n vader aan een tafeltje wat zat te drinken. Beide mannen zeer ontspannen. Papa zelfs met vol grijs haar tot in de nek en een beetje jongensachtig en oom Gerben met gebruind gezicht. Deze mannen heb ik tijdens hun leven nog nooit zo vrij gezien. Zo zou het ook voor je vader, moeder en Carl kunnen zijn. Ik zie het voor mij.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen