zaterdag 14 mei 2016



Pinksteren 2016
Je zult toch maar de Geest hebben
tongen als van vuur
branden in je hoofd
willen enkel maar naar buiten
willen het verschil gaan maken
tussen hartelijk en harteloos
tussen rotsvast en brekend broos
Je zult toch maar de Geest krijgen
tranen brandend achter mijn ogen
zoeken een uitweg langs mijn wimpers
willen schitteren in Zijn licht
willen enkel maar naar buiten
willen het verschil gaan maken
tussen harteloos en hartelijk
Je zult toch maar de Geest voelen
als de wind tussen de bladeren
die op hun beurt ontegenzeggelijk
Gods hoorbare stem vertolken
Hij komt mij tegemoet hier in dit aardse
het is in het ruisen van de wind
dat ik mij stom weet, sprakeloos
doelloos dwalend,mijn weg hervindt.
Je zult toch maar de Geest ontvangen
als dronken lijkend van de wijn
terwijl je broodnuchter weet waar je moet zijn
in Zijn lichtkring, in Zijn hof, in Zijn nabijheid
zachtjes zingend in die nieuwe taal
woordloos prevelend
Zijn lof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten